Balkanlarda bir nazi ordusu: nazi propaganda afişlerinde hançer tümeni
Künye
Çakı, C. , Gülada, M. O. , Çakı, G. (2019). BALKANLARDA BİR NAZİ ORDUSU: NAZİ PROPAGANDA AFİŞLERİNDE HANÇER TÜMENİ . Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 7 (2) , 55-77 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyaiibf/issue/43037/469241Özet
2. Dünya Savaşı'nın son yıllarında, Nazi Almanyası cephelerde
büyük askeri kayıplara uğramaya başlamıştı. Naziler bunun çözümü olarak
işgal altında bulunan ülkerden, Waffen-SS Tümenleri adında gönüllü
birlikler oluşturmaya başladılar. Bu ülkelerden biri de Nazilerin 1941 yılında
işgaline uğrayan Yugoslavya'ydı. Naziler, Yugoslavya'da yaşayan Müslüman
Bosnalı ve Katolik Hırvatlar'dan 13. SS Waffen Dağ Tümeni "Handschar"
adında bir ordu teşkil etti. Bu çalışmada, Nazi Almanyası tarafından Hançer
Tümeni'ne asker toplamak için kullanılan propagaganda afişleri, nitel
araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi
kullanılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında, amaçlı örneklem metoduna
göre belirlenen üç propaganda afişi (Aile, Vatan, Komünizm) Fransız Dil
Bilimci Roland Barthes'ın göstergebilimsel analizi ışığında ele alınmıştır.
Elde edilen bulgular ışığında, Nazilerin propaganda afişlerinde tümeni
oluştururken hem dini hem de ideolojik argümanları etkili bir şekilde
kullandığı görülmüştür. In the last years of World War II, Nazi Germany began to suffer
major military losses on the fronts. Nazis began to form voluntary units
called Waffen-SS Divisions from the countries occupied by Wehrmacht as a
solution. One of these countries was Yugoslavia, which was occupied by the
Nazis in 1941. The Nazis formed 13th SS Waffen Mountain Division
"Handschar" from Muslim Bosnians and Catholic Croats living in
Yugoslavia. In this study, propaganda posters used by Nazis to collect
soldiers for the Handschar Division were examined, using semiotical
analysis method in qualitative research methods. Within the scope of the
study, three propaganda posters (Family, Homeland, Communism)
determined according to the purposeful sampling method were discussed in
the light of the semiotic analysis of French Language Scientist Roland
Barthes. In the light of the findings obtained, it was seen that the Nazis used
both religious and ideological arguments effectively while forming the Nazi
propaganda posters
Cilt
7Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/639640https://hdl.handle.net/20.500.12899/888
Koleksiyonlar
- Yayın Koleksiyonu [57]