Yazar "BAHAR, arzu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Şiddete Maruz Kalma Durumu ve İş Doyumuna Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi(2015) BAHAR, arzu; ŞAHİN, Simge; Akkaya, Zehra; ALKAYİŞ, MuhammedAraştırma acil serviste çalışan hemşirelerin şiddete maruz kalma ve iş doyumuna etkili olan faktörlerin incelenmesi amacıyla yapıldı.Gereç ve Yöntem: Araştırma Ankara'nın Yenimahalle ilçesinde altı hastanenin acil servislerinde çalışan 128 gönüllü hemşire ile yürütüldü. Araştırmamız 15 Ocak-15Mart 2014 tarihleri arasında tanımlayıcı türde bir araştırma olarak yapıldı. Araştırmanın verileri gönüllülerin şiddet ve iş doyumuna ilişkin özelliklerini tanımlayan anket formu ve Minnesota İş Doyum Ölçeği ile kullanılarak toplandı.Bulgular: Hemşirelerin yaş ortalaması 29.48±6.47 olup %65.6'sı şiddete uğradığı ve şiddete uğrayan hemşirelerin %68'i sözel şiddet türüne maruz kaldıklarını ifade etti. Hemşirelerin genel iş doyum puan ortalamalarının (2.99±0.59) orta düzeyde olduğu belirlendi. Hemşirelerin iş yerinde şiddet görme ile iş doyumu arasında anlamlı fark bulunurken (p<0.05) şiddet gören hemşirelerin iş doyumu puanlarının diğer hemşirelere göre daha düşük olduğu belirlendi.Sonuç: Çalışmamızda şiddete maruz kalmanın iş doyumunu azalttığı belirlenmiştir. Bu doğrultuda şiddete eğilimin gün geçtikçe arttığı acil servislerde şiddeti önlemeye ilişkin gerekli önlemlerin alınmasının iş doyumunu olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedirÖğe TEMEL HEMŞİRELİK BECERİSİ EĞİTİMİNDE BİR YENİLİK: WEB TABANLI EĞİTİM(2015) BAHAR, arzuGünümüz dünyasında hayatın her alanında yer almış olan teknoloji eğitim amacıyla da kullanılmakta ve yeni eğilimleri ortaya çıkarmaktadır. 1800'lü yıllarda kullanılmaya başlanan, ilk olarak mektupla bazı derslerin eğitimi için kullanılan uzaktan eğitim, gelişen teknoloji ile beraber yenilenerek sırasıyla bilgisayar destekli uzaktan eğitim, e-learning, web tabanlı eğitim metotlarına dönüşerek yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Tıp ve sağlık eğitiminde geleneksel yöntemlerin artan ve değişen eğitim talebini karşılayamaması ve internetin kullanımının artışıyla, web tabanlı eğitim yöntemlerinden daha fazla yararlanılmaktadır. Elektronik bir ortamda eğitimin sürdürüldüğü bu eğitim yönteminin uzaktan eğitim modelleri içerisinde en sık tercih edilme nedenleri arasında internet teknolojisinin daha ulaşılabilir olması, iletişim yollarını desteklemesi ve farklı şartlar içinde bulunan bireylerin yararlanabilecekleri esnek bir yapıya sahip olması yer almaktadır. Son yıllarda teorik ve klinik beceri eğitiminde yaşanan sıkıntılar nedeniyle hemşirelik eğitim programlarında bu eğitim yöntemin adı sıkça geçmektedir. Yurt dışında birçok hemşirelik eğitim kurumunda kullanılan bu yöntem, ülkemizde oldukça yenidir. Ülkemizde web tabanlı eğitim modelinin, web destekli hasta eğitimine olan etkisinin incelendiği çalışmalar var olmakla beraber bu yöntemin lisans düzeyinde verilen teorik bilgi ve klinik beceri eğitimi etkililiğine ilişkin çalışmalar oldukça sınırlıdır. Bu makale klinik beceri eğitiminde web tabanlı eğitimin içeriği, yararları, sınırlılıkları ile kullanımlarına ilişkin bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.












