Yazar "Erdem, Cumali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of the effects of conventional physiotherapy and proprioception exercises on pain and ankle proprioception in patients with lumbar radiculopathy(2022) Deniz, Şenol; Erdem, Cumali; Canbolat, Mustafa; Toy, Seyma; Karatas, Turgay; Baykara, Rabia Aydogan; Ozbag, Davut; Akyurek, GokcenBACKGROUND: Lumbar radiculopathy is characterized by a significant amount of backache causing loss of workforce and is a significant health problem frequently seen in the general population. OBJECTIVE:The purpose of this study was to compare the effects of conventional physiotherapy (CT) and proprioception exercises (PE) on ankle proprioception and lumbar pain between patients with lumbar radiculopathy and a healthy control group. METHODS:In this randomized clinical trial, 89 patients referred to the Physical Medicine and Rehabilitation outpatient clinic were selected through convenience sampling. They were randomly assigned to three groups: CT (n= 27), PE (n= 31), CT&PE (n= 31). Thirty healthy volunteers were included in the study as the control group. Proprioception measurements were made with an isokinetic dynamometer at 10? dorsiflexion (DF), 11?, and 25? plantarflexion (PF) angles. Lumbar pain was assessed by using the Numerical Pain Rating Scale (NPRS). The data were analyzed by IBM SPSS Statistics version 22.0 via the Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests. RESULTS: There was a statistically significant difference between the groups in terms of ankle proprioception and NPRS measurements in post-treatment evaluations (p< 0.05). Statistically significant differences were found between CT and PE groups and CT&PE and control groups. There was no statistically significant difference in comparing CT and PE groups and CT&PE and control groups within themselves (p> 0.05). CONCLUSION: The combined use of CT and PE is an effective method that can be used in the clinic to reduce angular differences in ankle proprioception which is one of the primary factors of balance and coordination and lumbar pain.Öğe İNTERM FİZYOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ BİLGİ SEVİYESİNİN OMUZ PROBLEMLİ HASTALARIN TEDAVİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ(Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi, 2025) Arpacı, Muhammed Furkan; Erdem, Cumali; Çiçek, İpek Balıkçı; Baykara, Rabia Aydogan; Özdemir, Beyza; Aygül, Gökhan; Denız, Mine ArgalıAMAÇ: Çalışmanın amacı, fizyoterapi stajyer öğrencilerinin omuz kısıtlılığı hastalarının tedavisindeki başarısını ve bu yeterliliğin üst ekstremite anatomisi bilgisi ile ilişkisini belirlemektir. GEREÇ VE YÖNTEM: Üst ekstremite anatomi sınavına 48 stajyer öğrenci alındı. 1. Grupta 45 puanın altında puan alan 20 öğrenci, 2. Grupta ise 45 puanın üzerinde puan alan 28 öğrenci yer aldı. 48 hastaya 4 hafta boyunca, haftalık 5 seans, standart parmak merdiveni ve sopa egzersizleri uygulandı. Hastalara ayrıca kontrol ölçümlerine kadar ev egzersizleri öğretildi. VAS (dinlenme, aktivite, uyku), omuz hareket açıklığı (EHA), SF-36 (sağlık anketi anketi), kol, omuz ve el sakatlığı anketi (DASH) ve hasta memnuniyet anketi (PSQ-18) tedavi öncesi, tedavi sonrası (PostT) ve tedaviden 4 hafta sonra (C) gerçekleştirildi. BULGULAR: Grup 2'deki hastalarda kısa periyotta (PostT) VAS, ROM ve DASH'de istatistiksel olarak anlamlı iyileşme belirlendi. Uzun dönemde (C) her iki gruptaki hastalarda istatistiksel olarak anlamlı iyileşme olduğu ve gruplar arası bir üstünlük olmadığı belirlendi. Grup 2'deki hastalarda kısa periyotta (PostT ) ve uzun periyotta (C), SF-36 değerlendirmesinde istatistiksel olarak anlamlı artış gözlenirken, Grup 1'de bu artış yoktur. PSQ-18'de her iki gruptaki hastalarda istatistiksel anlamlı fark gözlenirken, gruplar arasında anlamlı farklılık yoktur. SONUÇ: Fizyoterapi stajyer öğrencilerinin üst ekstremite anatomisine ilişkin yeterli bilgi sahibi olmaları kısa periyotta etkili olmaktadır. Hastaların uzun periyotta ev egzersizlerine düzenli olarak devam etmesi, anatomi bilgisi eksikliğinden kaynaklanan tedavi kalitesinin düşüklüğünü azaltmaktadır.












