Diğer Yayınlar Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Ortaokul Türkçe Ders Kitabı (5, 6, 7 Ve 8. Sınıf) Etkinliklerinin Dil Becerilerine Dağılımı Üzerine Bir İnceleme
    (Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 2021) Yıldırım, Nurşen
    The aim of this research is to evaluate the activities in the 5th, 6th, 7th and 8th grade Turkish textbooks in terms of the distribution of language skills. For this purpose, 1094 activities in four Turkish textbooks were examined with the scanning model, one of the qualitative research designs. The activities were associated with the appropriate ones among listening, speaking, reading and writing, taking into account the explanations and content in the instruction. If there are more than one skill-oriented or progressive activities, the dominant skill area has been considered. The data obtained through document analysis were evaluated with descriptive analysis. The distribution rates of the activities at each grade level by language skills are presented in tables. Accordingly, the vast majority of activities at each grade level are related to reading skills (f = 612). This is followed by writing (f = 221), listening (f = 165) and speaking (f = 96), respectively. As a result of the research, it was determined that the activities in Turkish textbooks did not show a balanced distribution in terms of language skills. The language skill that is most emphasized is reading
  • Öğe
    Malatya Turgut Özal Üniversitesi Açık Bilim Politikası
    (Malatya Turgut Özal Üniversitesi) Malatya Turgut Özal Üniversitesi
    Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 2018 yılından itibaren ülkemizin kalkınmasına hizmet edecek ve toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek nitelikte eğitim vermeyi, araştırmalar yapmayı ve araştırma sonuçlarını mümkün olan en geniş kitlelere sunmayı ilke edinmiştir. Malatya Turgut Özal Üniversitesinde ulusal/uluslararası düzeyde bulunabilir, erişilebilir, birlikte çalışılabilir ve yeniden kullanılabilir araştırma verilerinin ve çıktılarının toplanması, oluşturulması, yayılımı, üretilen bilimsel bilginin tanınırlığının dolayısıyla etkisinin artırılması, bilimin ve teknolojinin ilerlemesine destek sağlaması bu kapsamda Malatya Turgut Özal Üniversitesinin evrensel bilgi üretimine yaptığı katkıların belgelenmesi esastır. Bu politikanın oluşturulmasında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 4/c, 12/c ve 42/d maddeleri ile Yükseköğretim Kurulu Açık Bilim Politikası ve Malatya Turgut Özal Üniversitesi Akademik Açık Erişim Arşiv Sistemi Yönergesi temel alınmıştır.
  • Öğe
    Türkçe Öğretim Programındaki Konuşma Kazanımlarının Ortaokul Türkçe Ders Kitabı (5, 6, 7 ve 8. Sınıf) Etkinliklerine Yansıması
    (Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 2021) Yıldırım, Nurşen; Kavruk, Hasan
    The purpose of this research is to evaluate the 5th, 6th, 7th and 8th grade textbooks prepared according to the 2019 Turkish Language Curriculum in terms of including speaking acquisitions. For this purpose, the activities in the books were scanned, and the activities related to speaking skills were associated with the speaking achievements in the program. The research was carried out with the scanning model, which is one of the qualitative research designs. Descriptive analysis was used to explain and interpret the data obtained through document review. As a result of the research, it was seen that speaking was the least used skill in Turkish textbook activities. While the number of speaking activities shows a balanced distribution to the themes in the 5th, 6th and 8th grade books; There is no such balance in the 7th grade book. In addition, while some gains accumulated, some gains were not addressed at all. As a matter of fact, not all of the speaking outcomes in the program were reflected in the activities in the 7th and 8th grade Turkish textbooks. The speaking activities in the textbooks are more “prepared speaking” at every grade level. shaped around gain. It was determined that the activities were quite shallow in terms of speaking strategies, and the richest book in this respect was the 6th grade Turkish textbook. These determinations reveal that speaking achievements are not reflected in Turkish textbooks within a plan and system.
  • Öğe
    Hüsnü Aşk‘ın değerler eğitimi açısından incelenmesi
    (International Balkan University, 2019) Altun, Kudret; Bekdaş, Müjgan; Karaoğulları, Nurullah
    Bu araştırmanın amacı, Şeyh Galip’in Hüsnü Aşk adlı eserinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerlerin yer alma durumunun analiz edilmesidir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak için doküman analizi tercih edilmiş ve verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilköğretim okullarında kazandırılması için öğretim programlarında belirlemiş olduğu, “ sevgi, güzellik, edep, azim ve sebat, belagat, sabır, vefa, fedakârlık, ahlaklı olmak, gelenek ve göreneklere bağlılık, saygı ve hürmet, aile sevgisi, ümitvar olmak, aidiyet ve birlik, geçmişe bağlılık, tefekkür, affedicilik, asalet, sahiplenmek ve sahiplenilmek, barışseverlik” değerleri ile ilgili ifadeler belirlenmiş, ardından bu ifadeler yorumlanarak ilgili olduğu değerin başlığı altında tahlil edilmiştir. Elde edilen bulgular incelendiğinde Hüsn ü Aşk’ta en çok yer verilen değerin, muhabbet olduğu bunu sırasıyla, güzellik, edep, azim ve sebat, güzel söz, sabır, vefa, fedakarlık, ahlaklı olmak, gelenek ve göreneklere bağlılık, saygı (hürmet) aileye bağlılık, ümitvar olmak, aidiyet, geçmişe bağlılık, tefekkür, affedicilik, asalet, sahiplenmek ve sahiplenilmek, barışseverlik değerinin takip ettiği belirlenmiştir. Eserin belirlenen değerler bakımından zengin bir içeriğe sahip olmasından dolayı değerlerin gençlere kazandırılmasında okuma materyali olarak kullanılması önerilmektedir. Eserin sadeleştirilerek Türkçe ders kitaplarında okuma metni olarak yer alması önerilmektedir. Bu bağlamda klasik eserlerin yeni nesle öğretilmesi açısından da çalışma önem arz etmektedir.
  • Öğe
    Malatya Turgut Özal Üniversitesi Akademik Açık Erişim Arşiv Sistemi Yönergesi
    (Malatya Turgut Özal Üniversitesi, 2021) Malatya Turgut Özal Üniversitesi
    Bu Yönergenin amacı, Malatya Turgut Özal Üniversitesi mensuplarının bilimsel ve entelektüel eserlerinin geniş kitlelerce paylaşılması için Akademik Açık Erişim Arşiv Sistemi’nin oluşturulmasını sağlamaktır.